همشهری آنلاین: شیخ 'نبیل قاووق' معاون شورای اجرایی حزب الله و 'محمد یاغی' مسئول حزب الله در شرق لبنان در سخنان جداگانه ای 14 مارس را به مشارکت در دولت میقاتی فراخواند.

به گزارش ایرنا از بیروت، تاکنون جریان 14 مارس از اعلام موضع صریح مبنی بر حضور یا عدم حضور در دولت جدید لبنان خوددداری کرده ولی با تعیین شرط هایی از جمله کسب 14 وزارتخانه در دولت و ادامه فعالیت دادگاه حریری حضور خود را ممکن ساخته اد.

شیخ نبیل قاووق روز دوشنبه در مراسمی در دبیرستان مصطفی(ص) در شهر نبطیه گفت: دولت آینده لبنان باید موضع خود را در برابر برنامه های شوم آمریکا در توطئه علیه مقاومت، وحدت ملی و ثبات داخلی لبنان تقویت کند.

این مقام حزب الله گفت: دولت آینده لبنان دست یاری خود را به سوی کلیه گروه های لبنانی برای مشارکت و ایجاد دولت ائتلاف ملی دراز خواهد کرد.

وی افزود: حزب الله بیش از سایر گروه ها و احزاب از حس سلطه طلبی طرف آخر و تلاش آنها برای لغو و طرد حزب الله ضرر و آسیب دیده است ولی علی رغم این مسایل ما همواره آنها به سوی مشارکت در دولت و حفظ وحدت ملی آن فرا خواندیم.

قاووق تصریح کرد: امروز ما با رد هرگونه منطق سلطه طلبی، به مشارکت کلیه احزاب و گروه های لبنانی در دولت آینده لبنان اصرار داریم و این یک فرصت ملی است که نباید آن را از دست بدهیم.

این مقام حزب الله ادامه داد: از اولویت های مهم دولت آینده لبنان خنثی کردن بمب هایی است که آمریکا در مسیر کار دولت جدید قرار داده است و در عین حال رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم نیز باید در اولویت کار دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز با همکاری گروه اندکی سعی در ادامه دادن برنامه های شوم خود در لبنان دارد، گفت: باید با وحدت ملی و مشارکت در دولت، برنامه های آنان را نقش بر آب کنیم.

شیخ نبیل قاووق تأکید کرد: امید و هدف رژیم صهیونیستی ناتوان کردن و سست کردن مقاومت از طریق دادگاه بین المللی حریری بود اما با تحولات سیاسی در لبنان این امید به شکست تبدیل شد و رژیم صهیونیتسی درک کرد که تحولات سیاسی اخیر در لبنان منجر به تنومند شدن قدرت سیاسی و نظامی حزب الله شده است.

معاون شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز درحالتی از ترس و وحشت به سر می برد و اعضای دولت را به انعقاد نشست کابینه برای بررسی اوضاع لبنان دعوت کرده است چون همه امیدها وبرنامه های آنها به بن بست رسیده است.

دولت نجیب میقاتی، دولت حزب الله نیست

از سوی دیگر 'محمد یاغی'مسئول حزب الله در شرق لبنان در مراسمی که در روستای 'بدنایل' واقع در بقاع انجام شد در پاسخ به کسانی که دولت نجیب میقاتی را دولت حزب الله می خوانند گفت: آنها خود می دانند که این ادعا صحیح نیست ولی آنها از موضع دشمنی و مکر سیاسی می خواهند بگویند که حزب الله و مقاومت خواهان قدرت و سلطه در این کشور است.

وی با اشاره به این مسئله که حضور در سلطه به طور کلی در پرونده عمل حزب الله یا اهداف آن قرار ندارد افزود: حزب الله در حال بررسی مسئله شرکت یا عدم شرکت خود در دولت آینده لبنان است.

رییس منطقه شرق لبنان ادامه داد: این کشور جز با همکاری و توافق تمام گروه ها و احزاب در راستای حفظ وحدت ملی ساخته نمی شود.

محمد یاغی پیرامون روند تحولات سیاسی در کشورهای مصر و تونس هم گفت: این برهه از زمان به تحولات و متغییرات زیادی تعلق گرفته است که برخلاف میل سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پیش می روند.

این مقام حزب الله تصریح کرد: زمانی فرا می رسد که هیچ کشور حمایت کننده از رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

کد خبر 127136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز